Răzvan Mazilu: Emoția nu poate fi anulată.

Într-o eră în care informația ne invadează din toate punctele și ne blochează fără să ne dăm seama, iată că există artiști care luptă pentru emoție și pentru victoria ei în fața unei realități temporare, dar distructive, care pare că ne ține captivi sub un zid dărâmat de frică și îndoieli. Am avut bucuria de a participa la conferința de presă dinainea primelor reprezentații ale spectacolului Fecioarele noastre grabnic ajutătoare în regia și coregrafia lui Răzvan Mazilu la Teatrul Excelsior, iar despre pregătirile la acest nou musical ne-a vorbit chiar creatorul său. 

Munca la spectacol: E o producție mare și complexă, care a implicat foarte multe forțe artistice. Sunt fericit să suntem la capătul acestui drum care a fost unul foarte frumos. Din martie de când am terminat Cartea junglei la Teatrul German de Stat din Timișoara, am intrat imediat în acest proiect. Am muncit mai bine de trei luni la acest proiect alături de echipa mea și toți cei din teatru angrenați în această producție importantă.

Un text care se adresează tuturor categoriilor de public: Căutam împreună cu Adi Găzdaru un titlu de musical care să se potrivească teatrului. Descoperind acest text, Carmen Stanciu a venit cu ideea titlului Our ladies of perpetual succour ( Fecioarele noastre grabnic ajutătoare), gândindu-ne că se potrivește profilului teatrului, necesităților mele ca artist de a-mi continua cercetările în domeniul musicalului. Este o piesă care se adresează nu doar tinerilor, ci este pentru toată lumea. Fiecare dintre noi se va putea regăsi în povestea acestor tinere de 18 ani dintr-un orășel din Scoția.

Am o nevoie continuă de a mă cerceta pe mine ca regizor de musical, nu atât ca și coregraf.  (Răzvan Mazilu)

Particularitățile poveștii: Ne-am îndrăgostit de acest text, pentru că este extrem de bine scris de Lee Hall, cel care a scris scenariul celebrului Billy Elliot. Încercăm să fim în pas cu repertoriul internațional. Mi-am dorit într-adevăr un spectacol pentru toată lumea, atât pentru tineri cât și pentru adulți. Poveștile sunt foarte personale și ne putem regăsi ușor. E un text încărcat de emoție – asta m-a sedus cel mai mult la el. Este așa cum nu sunt textele contemporane de azi. E încărcat de sensibilitate, fiind în același timp foarte incisiv, foarte puternic, neiertând nimic, atingând toate problemele societății de astăzi. Este în același timp și o parabolă despre viață și moarte. Este despre triumful vieții asupra morții.

Roluri ofertante pentru interpreți: Chiar dacă musicalul este de mici dimensiuni, el a fost foarte greu de pregătit pentru că partiturile actoricești, muzicale și coregrafice sunt dificile. Substanța dramatică este foarte consistentă. În interiorul scenelor există foarte multă încărcătură. Există și un umor care ferește emoția de un ton primejdios al melodramei. Structura este atipică pentru un text de musical, dar în același timp se încadrează în gen. Face parte din realitatea imediată fără să anuleze emoția așa cum o fac unele texte sau montări din țară. Există o dorință de a anula emoția pe scenă și asta mi se pare nelalocul ei pentru că teatrul e pentru oameni și lucrăm cu emoție. Arta e cu emoție.

Verbs describe us
0

Leave a Reply