George Remeș: Teatrul nu poate fi piratat.

Merg la Godot Cafe-teatru de 5 ani de zile, am văzut unele dintre cele mai frumoase spectacole din București acolo și am petrecut unele dintre cele mai memorabile seri și după-amiezi alături de oameni dragi. Teatrul aduce oamenii împreună și faptul că un grup de prieteni poate ocupa 2 sau 3 mese sau o masă mare la lojă ca să fie împreună preț de câteva ceasuri ca să se simtă bine și să vadă un spectacol în același timp, e un tare bun și folositor. Cred că un spațiu precum e Godot-Cafe a demonstrat atâția ani de zile că teatru se poate face oriunde și că publicul va urma fenomenul teatral indiferent unde are el loc pentru a simți acea magie care se naște doar în timpul unui spectacol. Firește, că dincolo de strălucire, aplauze, și voie bună, există și probleme adevărate cu care se confruntă cei care țin pe picioare acel teatru independent. 

În cadrul dezbaterii Trăiesc din artă! Mit sau realitate? am aflat mai multe despre ce înseamnă să conduci un cafe-teatru, în care joacă peste 200 de actori,  de la George Remeș, actor și manager al Godot Cafe-teatru:

  • Teatrele independente plătesc mai multe taxe decât teatrele de stat. 
  • Ca să intrăm în normalitate, teatrele independente ar trebuie să fie recunoscute din punct de vedere legal, să nu mai fie asociații sau SRL-uri, ci să fie STL-uri – societate teatrală liberă.
  • Parcursul meu este Liceul Economic, Facultatea de Drept și apoi Facultatea de Actorie. Nu sunt de acord ca un director de teatru să fie un om care nu are nici o legătură cu teatrul. Nu cred că că ar putea cineva să înțeleagă cu totul fenomenul dacă nu face parte din el. Dacă nu înțelegi ce face omul acela pe scenă, nu poți să vii să decizi asupra viitorului acelui spectacol.
  • În meseria noastră e foarte greu să tolerezi când cineva vine să-ți spună că nu e bun ce a ai făcut tu, pentru că și tu știi probabil că nu e bun, dar e o meserie care ține mult probabil de amorul propriu și de chestii de suflet. Un om care se urcă pe scenă și încearcă să-mi dea o bucată din sufletul lui, oricât de prost o face, oricât de nepotrivit, oricât de prost și-ar fi ales subiectul despre care vrea să-mi vorbească, nu are nimeni căderea să vină la sfârșit și să-i spună că tot ce i-a oferit el din sufletul lui e o mizerie. Poți să-i spui că nu se potrivește convingerilor tale, poți să-i spui că publicul se pare că nu răspunde și în general, încercăm să fim cât mai diplomați.
  • Definiția mea pentru o șușă este atunci când actorii nu mai caută – nu caută să descopere un personaj, nu caută să facă un rol, nu caută să creeze cu adevărat ceva și bifează repede repetițiile, fac repede spectacolul, îl duc în câteva turnee ca să facă bani. Șușa pleacă de la momentul creației. Dacă o creezi ca pe o șușă ea va ajunge o șușă.

Verbs describe us
0

Leave a Reply